Foyn/Schack/Ramsbøl


Torsdag den 4. april 2019 kl. 20.00 på Gimsinghoved Kunst- og Kulturcenter

Billetsalget er startet på Gimsinghoved Kunst- og Kulturcenter
Ring på tlf.: 9784 0258 eller send en mail til post@gimsinghoved.dk

Medlemmer: kr. 75 | Ikke-medlemmer: kr. 125

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Den norske sangerinde Live Foyn Friis er et af de aller-hotteste navne på jazzhimmelen nu. Hun har været nomineret til priser i  Japan og Norge, vundet titlen som Danmarks Nye Jazzstjerne, og turneret med Mike Stern, Bobby McFerrin, John Scofield m.m. og spillet koncerter over hele verden. Hun har samarbejdet med musikere fra hele verden, og her får I at høre hende i et dejligt trioformat med ingen ringere end Martin Schack på flyget og Morten Ramsbøl på bas, hvor vokalen, bassen og klaveret får god plads og udfoldelsesmuligheder.

Legesyg vokal og musikalsk glæde er nogle stikord! Materialet er en mix av original musik og nogle gamle amerikanske standards, fremført i en nydelig fortolkning på en nedtonet og ærlig måde. Med glimt i øjet, tilstedeværelse og improvisation.

Medvirkende:
Live Foyn Friis – vokal
Martin Schack – klaver
Morten Ramsbøl – bas

Kommentarer om Live Foyn Friis:
“Med de evner og det talent hun er udstyret med, så har det lidt eller ingen betydning, hvor hun er bosat – hun kommer til at slå kraftig igennem på den internationale musikhimmel uanset hvad.”

“Hun skriver smukke sange og har samtidig en poetisk kraft i sig, som gør, at man sidder yderst på stolekanten for at få det med, som hun har at sige. Jeg hører både Chet Baker og Joni Mitchell i hende, men allermest hører jeg bare bogstavelig talt en stemme som musikkelskere og æstetikere verden over vil sige: dette jo  er Live Foyn Friis.”
 Af Tor Hammarø, De Jazz

“Det er utroligt opløftende, at vores lille land giver udfoldelsesmuligheder for en kunstner på dette niveau og musik af denne støbning. Live Foyn Friis har ægte X-faktor.”
Af Jazzspecial

Live Foyn Friis er en stor musiker. Som jazzvokalist er hun simpelthen fenomenal. Oveni kommer hendes uimodståelige tilstedeværelse i hver tekstlinje og hendes enorme udstråling fra scenen.”
Af Bernhard Hienerwadel, Altaposten